niedziela, 21 lutego 2021

Nauka online cz. II


Nauka online - kursy na Udemy.com


Stronę Udemy.com kojarzyłam już od kilku lat i nieraz zastanawiałam się, czy faktycznie warto płacić nieraz takie duże sumy za szkolenie online. Żaden z oferowanych kursów jednak nie wydawał mi się na tyle potrzebny, żeby zaryzykować wydanie takiej kwoty. W ubiegłym roku w Czarny Piątek zobaczyłam całkiem atrakcyjną, promocyjną ofertę jednego z kursów i pomyślałam, że tym razem sprawdzę, czy Udemy.com warte jest swojej sławy.

Zakupiłam dwa kursy w promocyjnej cenie, po około 30-40 złotych każdy. Pierwszy z nich dotyczył podstaw Scruma i metodyki Agile. Moje zainteresowanie Scrumem wzięło się stąd, że samo słowo coraz częściej pojawiało się ostatnio w rozmowach znajomych czy ich profilach na Linkedinie, więc postanowiłam trochę zgłębić temat, żeby wreszcie wiedzieć, o co chodzi. Trzygodzinny kurs Podstawy Scrum - Teoria, Praktyka, Certyfikacja okazał się całkiem wartościowym wprowadzeniem w świat pojęć metodyki scrumowej i nadspodziewanie dla mnie interesującym. Zaczęłam się nawet zastanawiać, czy w przyszłości nie pokierować swojej ścieżki kariery w stronę stanowiska Scrum Mastera.

Kurs jest przygotowany w dość przejrzysty sposób, a dostęp do niego jest nieograniczony czasowo, więc w razie potrzeby można wrócić do poszczególnych modułów. Pojęcia wytłumaczono w sposób całkowicie zrozumiały dla takiego laika, jak ja. Wartościowy jest również końcowy moduł szkolenia, dotyczący certyfikatów, w którym można się dowiedzieć, z jakich materiałów korzystać podczas przygotowywania się do nich. Po każdym module kursu jest test (można do niego podchodzić wielokrotnie). Po przerobieniu wszystkich lekcji otrzymujemy certyfikat ukończenia szkolenia, w formacie .jpeg, bardzo sympatyczna sprawa. Jedyna rzecz, która mnie trochę irytowała w trakcie korzystania z kursu, to zapętlone animacje na planszach szkoleniowych, które mnie nieco rozpraszały (w domyśle niektóre z nich miały być zabawne, ale to nie mój typ humoru 😏).

Pierwsze spotkanie z Udemy okazało się owocne, dlatego też dość szybko zaczęłam kolejne szkolenie. Jest to Alan Sharpe's 20-Hour Copywriting Masterclass, kurs przygotowany i prowadzony przez kanadyjskiego weterana copywritingu (30 lat pisania tekstów reklamowych!). Początkowe lekcje nie były dla mnie specjalnie odkrywcze, ale im dalej w kurs, tym więcej nowości - obecnie jestem w połowie i mam odczucie, że już bardzo dużo skorzystałam z tego szkolenia. Autor daje 30-dniową gwarancję zwrotu pieniędzy, ale szczerze wątpię, czy jest wiele osób, które korzystają z tej opcji 😀 Ja w każdym bądź razie nie żałuję pieniędzy wydanych na ten kurs, bo na pewno wiedza w nim zawarta przyda mi się zarówno w pracy, jak i przy własnych projektach. Jeden z omawianych przez Alana Sharpe'a przykładów, wziętych z słynnej kampanii reklamowej Wolksvagena z lat 60 i 70, poddał mi na przykład pomysł na atrakcyjną prezentację mojego portfolio. 

Podsumowując: wyżej wymienione kursy polecam dla zainteresowanych, a jeżeli rozpocznę kolejne szkolenie na Udemy.com (co zapewne nastąpi), to oczywiście nie zapomnę umieścić na blogu krótkiej recenzji. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nauka online cz. II

Nauka online - kursy na Udemy.com Stronę Udemy.com kojarzyłam już od kilku lat i nieraz zastanawiałam się, czy faktycznie warto płacić niera...